søndag 29. januar 2012

Heimlaga pinjata!

Da ho lillesøster vart 6 år
så ønska ho seg ein pinjata!
Og eg syns det va litt dyrt å betal
300-400krona førr nåkka som 
uansett sku ødelægges!:p
Så da laga vi like gått ein sjøl!
Det man træng e:
Skolelim
Avis
Ballong
Saks
Pynt
Og nåkka å blann lim og vann i,
eg bruka ein isboks. 
 

Så tar man avisn å klepp
den opp i strimle.



Blås opp ballongen te
den størrelsn man vil ha.
Åsså e det lættest å gjør det vess man hæng ballongen i nåkka!

 
Så begynn grise!:p
Da blann man lim og vann 50/50,
så døpp man avisstrimlen
i limblandinga, så klister man det på ballongen.
Det gjør man i tre lag over heile ballongen.
(eller kanskje bære to lag, den vi laga me tre lag vart ganske hard)
 
Husk å ikke tett helt igjæn øverst på
ballongen, dær må det vær ett høl som 
man kan pakk godteri i. 
Så må den heng å tørk over natta,
den ska vær helt tørr før man begynn å pynt den. 
Stekk høl på ballongen å ta den ut.
 
Så kan man pynt den,
vi bruka silkepapir.
 
"Line, eg klar ikke slutt å smil"
Så d va stoor stas førr ho lillesøster 
å værme å lag den!<3 
 
Vi tok tråd i ein pinne,
så pakka vi pinnen i høle på 
pinjatan, sånn at den kun hæng oppe.
 
Det færdige resultate:
 På bilde hæng den enda i ballongen!
 
 

 
Det va kjæmpestas førr 
ongan i barnebursdagen! 
Men de mått ha litt hjølp å få høl på den, 
sia dn vart ganske hard!:p 



3 kommentarer:

  1. Så artig at du hadde blogg og viste meg vei.. Flotte prosjekter du hadde på gang! Tar med meg pinjata ideen, slik kunne virkelig vært artig å hatt til 4 åringen min. Og sengegavlen ble veldig fin! :) Wallstickersene er på vei, om du ikke har fått de allerede, håper du blir fornøyd, og jeg tar gjerne imot bilder som jeg legger ut på shoppen. Ha en fin fin 1.mars! (..og det spirer i hagen, herlig!) hilsen Gunn

    SvarSlett
  2. Så utrolig FLOTT!:D Herlig tips!! Dette burde du absolutt sende inn til SkapDetSelv bloggen ''Lidenskapelse''! Kjempegodt tips! Er nok mange mødre og barn som ville elsket ideeen!:D Skal huske denne jeg:D

    Klem

    SvarSlett
  3. Så stilig! Takk for tipset :))

    Ha en flott kveld. Klemmer fra Bondekjerringa

    SvarSlett